Najnovije istraživanje agencije Smart+ Research je pokazalo kako građani Srbije vide pripadnike Z generacije. Neke od rezultata možete videti na grafikonu ispod.
OBJAŠNJENJE GRAFIKONA: Građanima smo postavili pitanje: „Z generaciju čine rođeni između 1995. i 2010. godine. Prema Vašem ličnom mišljenju, kojim rečima biste opisali pripadnike ove generacije? Molimo navedite najviše 3 reči za koje smatrate da dobro opisuju ovu generaciju.“
Grafikon prikazuje 10 najčešćih odgovora 1000 građana Srbije od 18-64 godine dobijenih putem telefonske ankete.
Ovo istraživanje nas je inspirisalo da se zapitamo kakvi su „Zedovci“ stvarno i na koji način će oni oblikovati (već oblikuju!) trendove u marketingu i biznisu uopšte? Da li tehnike i strategije koje su „radile“ za milenijalse možemo jednostavno kopirati i primeniti i na Z generaciju?
Prikupili smo 7 globalnih trendova ključnih za uspostavljanje odnosa sa ovom grupom potrošača.
#1 „Zedovci“ su tamo gde su njihovi mobilni uređaji
Go mobile or go home! Zedovci po pravilu koriste više uređaja od jednom i njihovo digitalno iskustvo se u najvećoj meri odvija putem mobilnih uređaja, uključujući i online kupovinu. Imajte ovo u vidu prilikom dizajniranja vaših sajtova i usluga namenjenim Z generaciji i budite spremni da pratite njihov korak.
#2 Spremite se za nastup uživo!
Migracija na nove i drugačije društvene mreže je u toku; Zedovci polako napuštaju Facebook, zaštitni znak milenijalsa, okrećući se društvenim mrežama koje bolje odgovaraju njihovim potrebama (kao što je Snapchat), a u igru ulaze i provajderi usluga live-stream-a, kao što su Twitch i Periscope.
#3 Imate 4 sekunde da ostavite utisak!
Pripadnici Z generacije su poznati po svom ultra kratkom opsegu pažnje i ovo nije slučajno, već izvire iz njihovog prilagođavanja na korišćenje društvenih mreža. Smatra se da će Zedovci uskoro biti u stanju da u roku od 4 sekunde isfiltriraju digitalni sadržaj kao relevantan ili ne, pa se potrudite da vaš sadržaj bar uđe u uži izbor i ne bude diskreditovan samo zbog dužeg vremena potrebnog za procesuiranje.
#4 Lojalnost je „so last season“
Pre nekoliko decenija, potrošači su zahtevali „kvalitet“. Zatim su vrednovali sve što je „brzo i lako“. Danas (i sutra) u trendu je – „hoću sve i to odmah“.
Upravo zbog te potrebe za tzv. instant gratifikacijom, lojalnost među Z generacijom postaje irelevantna. Zedovci uvek traže sledeću najbolju stvar, i ukoliko im to ne obezbedite, možete očekivati da će vas, bez milosti, zameniti nekim od konkurenata.
#5 Strateški marketing putem influensera
Influenseri u službi marketinga su već naučena lekcija; međutim, sa uplivom novih društvenih mreža, promeniće se i pristup marketingu putem influensera. Da biste uspešno komunicirali sa Zedovcima, potražite influensere kompatibilne sa vašim brendom na Snapchat-u ili na live-stream platformama.
#6 Loš glas putuje brže nego ikad
Milenijalsi su započeli, a Zedovci nastavljaju trend revnosnog ocenjivanja proizvoda, usluga i kompanija online. Smatra se da će novi potrošači biti maksimalno osvešćeni i oprezni po pitanju toga na šta troše svoj novac, pa tako i jedan negativan komentar može imati za posledicu odluku da se odustane od kupovine. Zato će pažljivo praćenje komentara i blagovremeno reagovanje na negativne komentare postati must za sve kompanije koje žele da se pozicioniraju kao kredibilne među potrošačima iz Z generacije.
#7 Ko-kreacija i kolaboracija
Zedovci očekuju da ih kompanije uključe u svoje kreativne procese: istraživanja, razvoj proizvoda i inovacije, kao i marketing. Dozvolite im da budu deo vašeg tima i oni će umeti da vam uzvrate.